sobota, 21 czerwca 2014

Sylphy - podstawowe informacje



Sylphy są stworzeniami, które podązają za naszą postacią i pomagają w walce a właściwie są jej dużą częścią. Może je mieć każda postać która ukończyła 50 level. Jak dotąd znamy 6 różnych Sylphów (nie biorąc pod uwagę ich ewolucji):
- Iris (Sylph wodny)
- Pan (Sylph wiatru)
- Amazon (Sylph ognia)
- Gaia (Sylph elektryczny)
- Apollo (Sylph światła)
- Hades (Sylph mroku)

Aby zdobyć Sylpha należy udać się na Sylph Atoll (wejście znajdziemy na północnym zachodzie Cloud City). Mamy tam cztery poziomy Atolli: Na pierwszym znajdziemy Irisy, na drugim Pany, na trzecim Amazonki a na czwartym Gaie. Atakujemy je. Sylph albo odda nam Esencję bez walki albo po tym jak go pokonamy. Po zdobyciu 60. Esencji wymieniamy je na Atollu lub przed nim na Seal zawierający Sylpha. Może się również zdarzyć, że po walce zamiast esencji od razu otrzymamy Seal Sylpha. Sylphy Apollo i Hades są do zdobycia tylko w eventach.

Rozwój Sylpha

Każdy Sylph na początku jest "biały". Rozwijać go możemy trzema sposobami. Pierwszy - za pomocą Mahry. System Mahry jest bardzo podobny do innych systemów ulepszania w Wartune, np. Soul Engravingu. Po włożeniu odpowiedniej ilośc Mahr nasz Sylph przechodzi na lepszy poziom jakości. Jakość Sylpha wyznaczają gwiazdki oraz kolor - biały Sylph z jedną gwiazdką jest najniższym możliwym. Następnie jest to biały Sylph z 2 gwiazdkami, potem trzema itd. aż do pięciu. Po wrzuceniu kolejnych Mahr biały Sylph z pięcioma gwiazdkami staje się zielony. Potem dochodzą kolejne gwiazdki (1-5) a następnie jakośc Sylpha zmienia się na niebieską. Potem znów gwiazdki i kolor fioletowy. Najwyższym poziomem jakości Sylpha jest pomarańczowy. Kolory jakości są analogiczne do tych z Astro (poza czerwonym). 

Drugi rodzaj rozwoju Sylpha to ulepszanie jego Battle Ratingu. Robimy to za pomocą Sepulcrum - przedmiotu, który możemy zdobyć np. za codzienny ranking w Sylph Arenie. Każde Sepulcrum podwyższa jedną z czterech statystyk Sylpha. Są to - Strength, Armor, Inteligence i Endurance - tak jak przy Mountach. Jedno Sepulcrum podwyższa stat o 1-3 pukntów. Nie można wybrać statystyki którą ulepszamy - jest to losowe. 

Trzeci rodzaj rozwoju Sylpha to levelowanie. Aby Sylph podążał razem z nami musimy go przywołać w interfejsie Sylpha (przycisk Call). Od tego momentu EXP który zdobędziemy na kampaniach, Bounty Questach, w Katakumbach a nawet na Drzewku Gildyjnym otrzymuje również Sylph. Codziennie dostaniemy też Sylph EXP Scrolle za ranking w Sylph Arenie. Każdy taki Scroll daje aktywnemu Sylphowi 100.000 EXP. Oprócz tego Sylphy mogą medytować na Farmie. Jedna Medytacja trwa 12 godzin i również daje dosyć dużo expa (w zależnosci od poziomu Sylpha). Sylph nie może mieć wyższego levelu niż nasza postać. Co do Battle Ratingu - nie ma ograniczeń.



Sylph Arena

Codziennie nasze Sylphy mogą uczestniczyć w 10 walkach na Sylph Arenie. Drużyna Sylphów, która walczy może zawierać maksymalnie 3 Sylphy. Można ustawić też ich formacje a sama walka odbywa się już automatycznie (jak na AFK Mode). Tak jak na zwykłej Arenie tak i tu możemy wybrać jedną z czterech drużyn z którą chcemy walczyć, która jest trochę wyżej od nas w rankingu. Po wygranej walce otrzymujemy 5 punktów Areny (startujemy z 1000 punktów, więc po 1 wygranej mamy ich 1005). Pozycja naszej drużyny Sylphów w rankingu jest wtedy ustalana następująco: najpierw pod uwagę brane są punkty za walkę (1005) a potem Battle Rating całej drużyny (czyli drużyna Sylphów o Battle Ratingu o 50 punktów wyższym od naszej będzie zawsze przed nami z tą samą ilością punktów Areny. Po wygranej walce Sylphy również otrzymują EXP w ilości 20.000 x level Sylpha (czyli Sylph na levelu 60. dostanie 120.000 EXP).



Przemiana w Sylpha podczas walki

W Sylpha możemy się przemienić po tym jak jego współczynnik Awaken naładuje się do max. Widać to obok naszej "bańki" z ragem. Kiedy przycisk Awaken jest aktywny klikamy go. Podczas zamiany zadawane są obrażenia przeciwnikom - przemiana jest ciosem obszarowym. Po przemianie możemy korzystać z ciosów Sylpha. Każdy z nich posiada 3 właściwe dla swojego żywiołu ataki, z których jeden jest silnym atakiem Delphic. Ciosy można zmieniać i dokupować nowe (za Balensy). Przemienić możemy się jedynie w Sylpha którego mamy aktywnego. Nie jest możliwe użycie dwóch różnych Sylphów przez jedną postać w ciągu jednej walki. Po przemianie nasz współczynnik Awaken maleje i po kilku rundach spada do zera - wtedy zmieniamy się spowrotem w wojownika (wyjątkiem jest Treasure Hunt gdzie przemiana w Sylpha jest permanentna). Możemy też wrócić do postaci wojownika przed upływem czasu - klikamy wtedy Cancel i zmieniamy się w wojownika ponownie zadając obrażenia - ta przemiana też jest ciosem, ale już pojedynczym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz